przedszkole czernichow jpg

 SZANOWNI RODZICE !

Podajemy nr konta na który można

dokonać przelewu bankowego

za korzystanie z usług przedszkola:

64 859100070060043004620013

 

DANE DO PRZELEWU

NA RADĘ RODZICÓW:

 Ryszka Beata

 Nr konta:

85 8591 0007 0061 0438 8675 0001

 Tytuł: Imię i nazwisko dziecka, grupa

adres e mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

 

 


 

Naszą stronę odwiedziło dzisiaj osób 42

"Mali Odkrywcy"  

 Koło Przyrodniczo-Ekologiczne

 

 

 
  http://boitedependore.com/calendrier/einstein.gif

 

                     „Ważne jest, by nigdy nie przestać pytać!”         

                                                                   Albert Einstein

 

 

 

Pomysł stworzenia Koła Przyrodniczo – Ekologicznego „Mali odkrywcy”
powstał w odpowiedzi na potrzeby „młodych naukowców”
zasypujących nauczyciela pytaniami:
Dlaczego? Jak to się dzieje? Skąd się to bierze?
W opracowanym przeze mnie planie pracy Koła ujęłam zajęcia
w formie ciekawych doświadczeń i eksperymentów
o charakterze badawczym,
dające namiastkę
pracy przyrodnika – naukowca.
Dzięki stosowaniu metod obserwacyjnych i doświadczeń
dzieci najlepiej przyswajają
i rozumieją
nowe treści poznając je w sposób twórczy, aktywny, gdyż angażują
w ten proces różne zmysły. Podczas zajęć dzieci samodzielnie będą
wykonywać proste doświadczenia, określać ich wyniki i formułować wnioski.
Poruszane zagadnienia i omawiane treści przyrodniczo-ekologiczne
przyporządkowane
są czterem tematom przewodnim:

Gleba, Rośliny, Woda, Powietrze.

 

                                                      Joanna Biel-Parzymięso

                                                                                   

                                D O Ś W I A D C Z E N I A:



 

1 

Dośw. 1: PRZYGOTOWANIE PREPARATU Z KOMÓREK Z CEBULI

 

1 

Dośw. 2: WIEK DRZEWA

 

1 

Dośw. 3: SKŁAD GLEBY

 

1 

Dośw. 4: ORGANIZMY W GLEBIE

 

1 

Dośw. 5: ROZKŁAD ODPADÓW W GLEBIE

 

2 

Dośw. 6: KWAŚNA WODA

 

2 1024x768 

Dośw. 7: CZY MOŻNA POZYSKAĆ WODĘ Z ZIEMI?

 

1 1024x768 

Dośw. 8: DROGA WODNA W ŁODYDZE ROŚLINY

 

P1120736 

Dośw. 9: ZAMARZANIE WODY. SÓL JAKO PRZECIWZAMRAŻACZ

 

P1120972    

Dośw. 10a: CO SIĘ DZIEJE KIEDY SÓL ROZPUSZCZA SIĘ W WODZIE? 
Dośw. 10b: ILE SOLI ZMIEŚCI SIĘ W SZKLANCE WODY?

 

P1130427

Dośw. 11: CZY MOŻNA ZNISZCZYĆ KROPLĘ WODY SZPILKĄ? NAPIĘCIE POWIERZCHNIOWE cz. 1

 

8

Dośw. 12: CZY SPINACZ BIUROWY MOŻE PŁYWAĆ NA WODZIE? NAPIĘCIE POWIERZCHNIOWE cz. 2

 

8

Dośw. 13: CZY TYLKO WODA DECYDUJE O TYM, ŻE PRZEDMIOT TONIE W WODZIE?

 

P1130549

Dośw. 14: CZY DESZCZÓWKA JEST TAK CZYSTA JAK WODA PITNA Z WODOCIĄGU?

 

3

Dośw. 15: CZY MOŻNA ODZYSKAĆ ROZPUSZCZONY CUKIER?

 

P1130716

Dośw. 16: KONSTRUUJEMY MINIATUROWY MODEL OBIEGU WODY W PRZYRODZIE

 

P1130927

Dośw. 17: CZY WOKÓŁ NAS COŚ JEST?

 

P1140013

Dośw. 18: CZY POWIETRZE MOŻNA ZOBACZYĆ?

 

P1140047

Dośw. 19: CZY POWIETRZE JEST LŻEJSZE OD WODY?

 

P1140082

Dośw. 20: CZY POWIETRZE MOŻNA SPALIĆ?

 

6

Dośw. 21: CZY PUSTA BUTELKA NADMUCHA BALON?

 

1

Dośw. 22: CO TRZYMA KARTKĘ?

 

3

Dośw. 23: JAK ZMIENIA SIĘ CIŚNIENIE POWIETRZA? KONSTRUUJEMY BAROMETR

 

P1140689

Dośw. 24: JAK ZMIERZYC SIŁĘ WIATRU? KONSTRUUJEMY WIATROMIERZ

 

P1140543

Dośw. 25: JAK WYHODOWAĆ NOWĄ ROŚLINĘ LUB DRZEWO?

 

P1140745

Dośw. 26: CZY TRAWA FARBUJE PAPIER? DO CZEGO ROŚLINOM POTRZEBNY JEST CHLOROFIL?

 

P1140775

Dośw. 27: CHMURA W BUTELCE

 

P1140860

Dośw. 28: JAK WODA PRZECHODZI ZE STANU STAŁEGO W STAN CIEKŁY?

 

8

Dośw. 29: CZY TEMPERATURA W CIENIU I W SŁOŃCU JEST TAKA SAMA?

 

11

Dośw. 30: CZY OTACZAJĄCE NAS POWIETRZE JEST CZYSTE?