przedszkole czernichow jpg

 SZANOWNI RODZICE !

Podajemy nr konta na który można

dokonać przelewu bankowego

za korzystanie z usług przedszkola:

64 859100070060043004620013

 

DANE DO PRZELEWU

NA RADĘ RODZICÓW:

 Ryszka Beata

 Nr konta:

85 8591 0007 0061 0438 8675 0001

 Tytuł: Imię i nazwisko dziecka, grupa

adres e mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

 

 


 

Naszą stronę odwiedziło dzisiaj osób 4

PROGRAM EDUKACYJNY

"Matematyka jest wszędzie"

 

PROGRAM EDUKACYJNY

 

"Matematyka jest wszędzie"

prowadzony w roku szkolnym 2017/2018

 

Matematyka nie jest ani trudna, ani nudna.

Zwłaszcza, jeśli zaprzyjaźnimy się z nią od dziecka.

Matematyka jest miarą wszystkiego.

(Arystoteles)

Znalezione obrazy dla zapytania obrazek matematyka

 

W roku szkolnym 2017/2018 realizowany jest w przedszkolu autorski program matematyczny „Matematyka jest wszędzie”. Nawiązuje on do zadania dydaktyczno-wychowawczego ujętego w Rocznym Planie Pracy Przedszkola. Celem programu jest rozbudzanie ciekawości matematycznej dzieci i rozwijanie umiejętności stosowania matematyki w codziennym życiu, a także nabywanie wiadomości i umiejętności potrzebnych do rozpoczęcia szkolnej edukacji matematycznej.

Program zakłada zdobywanie wiadomości i umiejętności matematycznych poprzez zabawę, radosne i aktywne działanie dzieci, doświadczenia i eksperymenty. Na zajęciach wykorzystywane są m.in. elementy metody Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej rozwijające logiczne myślenie i kształtowanie pojęć matematycznych.

Realizacja programu odbywa się podczas wszelkich zajęć z dziećmi, umożliwiając wykorzystywanie naturalnych okazji i nadarzających się sytuacji do kształtowania umiejętności matematycznych.

 

 

 „Wesołe zabawy – orientuję się w przestrzeni”

  W miesiącu październiku dzieci zdobywały umiejętność orientacji w przestrzeni poprzez aktywne działanie w sytuacjach zabawowych w przedszkolu oraz podczas spacerów w najbliższym otoczeniu. Średniaki nazywały swoje części ciała, utrwalały strony: prawa, lewa w odniesieniu do własnej osoby, a także wdrażane były do rozpatrywania kierunków względem drugiej osoby i innych przedmiotów. Dzieci w różnorodnych zadaniach doskonaliły umiejętność orientacji na kartce papieru. Wielką przyjemność sprawiały Im dyktanda graficzne – niektóre dzieci wykonywały je bezbłędnie!

 

6

 Październik: ORIENTACJA W PRZESTRZENI

 

"Poznajemy i dostrzegamy figury geometryczne w otoczeniu"

W miesiącu listopadzie przedszkolaki poznawały charakterystyczne cechy figur geometrycznych, tj. trójkąta, prostokąta, kwadratu i koła. Dzieci z wielką ochotą wykonywały rozmaite zadania, m.in. mierzyły długość boków figur, klasyfikowały je wg kształtu, wielkości i koloru, odwzorowywały figury z patyczków i sznurka, a także uczyły się rysować je po śladzie oraz samodzielnie. Przedszkolaki z wielkim entuzjazmem odszukiwały na sali oraz podczas spacerów przedmioty i obiekty w kształtach figur geometrycznych. Zapoznane zostały z figurami przestrzennymi, np. kula- piłka, sześcian – dom. Dzieci z niezwykłym zaangażowaniem i radością układały kompozycje z figur wg wzoru i własnego pomysłu. Współdziałając w małych zespołach, wykonały pracę plastyczną pt. „Figurowe obrazki”. Z zaciekawieniem dążyły do poznania efektu odbicia różnych figur w lusterkach, obserwowały symetrię figur, rysowały powstałe kształty. Wspólne działania ze swoimi wychowawcami grup zapewniły przedszkolakom świetną zabawę!

 

30

Listopad: FIGURY GEOMETRYCZNE

 

„Rytm i rytmiczna organizacja czasu"

 Upływają kolejne dni i miesiące, świat za oknem ciągle się zmienia. W miesiącu grudniu przedszkolaki dostrzegały m.in. następstwo czasu (wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem) oraz rytmiczność (bicia serca, oddechu, kroków). W rozmaitych zabawach dydaktycznych, ruchowych i grach, dzieci zauważały także rytm pór roku, miesięcy, dni tygodnia - kontynuowały rozpoczęte rytmy za pomocą kartoników, klocków, liczmanów, kolorowych pasków papieru. Dzieci wypowiadały się także na temat cech charakterystycznych pór roku, dobierały obrazki kojarzone z daną porą i miesiącami. Przedszkolaki sprawnie tworzyły własne rytmiczne układy z figur geometrycznych i odwzorowywały układy rówieśników, a także odtwarzały wysłuchany rytm (klaskanie, tupanie, gra na instrumentach). Niektóre dzieci niezwykle poprawnie wygrywały rytm na instrumentach wg podanego kodu. Wspólne działania pomogły dzieciom utrwalić programowe treści, ale także dały wiele radości! 

 

8

Grudzień: RYTM I RYTMICZNA ORGANIZACJA CZASU

 

 „Klasyfikowanie wg określonych cech, szeregowanie”

 W miesiącu styczniu przedszkolaki rozwijały swoje umiejętności matematyczne w zakresie segregowania przedmiotów wg różnych cech i układania ich w szeregi. Dzieci bezbłędnie segregowały elementy wg wielkości, koloru, kształtu, przeznaczenia, a także przeliczały je i porównywały ilość. Wymyślały także kryteria klasyfikacji przedmiotów, np. plastikowe/drewniane, miękkie/twarde, jednobarwne/kolorowe itd. Dzieci z pomocą nauczyciela dostrzegały cechy wspólne zbioru różnorodnych elementów (np. ołówek, linijka, długopis – podłużne lub twarde; kartka, gumka, plastelina – miękkie lub służące jako przybory plastyczne; bajka, dziennik, zeszyt – prostokątne lub wszystkie z kartkami, itd.). Większość przedszkolaków bezbłędnie szeregowała karteczki wg intensywności barwy. Zaproponowane dzieciom zabawy przyczyniły się do stymulowania ich twórczej aktywności matematycznej!

 

8

          Styczeń: KLASYFIKOWANIE WG OKREŚLONYCH CECH, SZEREGOWANIE

 

 Przeliczanie, dodawanie, odejmowanie, nominały monet i banknotów”

  W miesiącu lutym przedszkolaki rozwijały umiejętność przeliczania liczebnikami głównymi i porządkowymi, dodawania i odejmowania w zakresie 10 i powyżej – zgodnie ze swoimi możliwościami. Dzieci aktywnie brały udział w różnych zabawach i ćwiczeniach, m.in. wysłuchiwały ilość uderzeń w instrumenty i dobierały liczmany; dodawały, odejmowały na konkretach w zadaniach z treścią, kojarzyły obraz graficzny cyfry z ilością oczek na kartce, itp. Dzieci zostały zapoznane z nominałami banknotów i monet. Z wielkim entuzjazmem uczestniczyły w zabawach o charakterze pieniężnej rywalizacji (m.in. „Zdobądź monetę z pleców kolegi”, „Gra pieniężna”). Przedszkolaki dość dobrze radziły sobie z przeliczaniem ilości pieniędzy zdobytych w grach, porównywały wartości i wyłaniały zwycięzców. Większość dzieci potrafiła odliczyć podaną cenę za artykuły papiernicze w zabawie „Ile zapłaci Jacek?”. Nieliczne dzieci wykazały się dużą wiedzą w dobieraniu różnych kombinacji monet do określonej ceny. Przedszkolaki wypowiadały się na temat sposobów płatności za towary i usługi (karta, gotówka), sposobów przechowywania pieniędzy (bank, sejf, skarbonka), oceniały, które z nich są bezpieczne, wygodne. Dzieci dowiedziały się jak sprawdzić czy banknoty nie są fałszywe. Próbowały także wpisywać z pamięci swój 4-cyfrowy PIN w atrapę bankomatu, zapamiętały o konieczności chronienia swojego numeru PIN. Na salach zostały zorganizowane kąciki sklepowe, aby dzieci w zabawie mogły doskonalić swoje umiejętności liczenia, dodawania i odejmowania. Nauczyciele bezustannie wykorzystują wszelkie okazje i naturalne sytuacje nadarzające się w trakcie pobytu dzieci w przedszkolu do kształtowania umiejętności matematycznych.

 

1 18

 Luty: PRZELICZANIE, DODAWANIE I ODEJMOWANIE, NOMINAŁY MONET I BANKNOTÓW