photo2.png
photo1.png
photo3.png

 

przedszkole czernichow jpg

 SZANOWNI RODZICE !

Podajemy nr konta na który można

dokonać przelewu bankowego

za korzystanie z usług przedszkola:

64 859100070060043004620013

 

DANE DO PRZELEWU

NA RADĘ RODZICÓW:

 Ryszka Beata

 Nr konta:

85 8591 0007 0061 0438 8675 0001

 Tytuł: Imię i nazwisko dziecka, grupa

adres e mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

kaciklogo

Koronawirus - Procedury - Informacje

INTERNETOWE PRZEDSZKOLE

pazdziernik

Dzisiejszych odsłon10
Ilość wszystkich odsłon324871

Kącik Logopedyczny

 

  

Wszyscy wiemy, jak ważne jest ćwiczenie od najmłodszych lat. Najlepiej jest to robić przez zabawę. Ale kiedy, gdzie ? Ćwiczenia i zabawy logopedyczne nie muszą być prowadzone tylko w gabinetach. Dlatego przedstawiam kilka propozycji, które z powodzeniem można wykorzystać zarówno w domu, podróży do przedszkola jak i podczas jesiennych spacerów.

  1. „Co tak pachnie ?” np. „Co pachnie w kuchni”, „jak pachną kwiaty”– powolny wdech nosem, powolny wydech ustami (powtarzamy kilka razy).                                                                           
  2. Zdmuchiwanie listków, dmuchawców podczas zabaw w parku, na łące.                                                                                                                                                                                   
  3. Zdmuchiwanie piórek, lekkich piłeczek, watek, zabawek wykonanych z papieru; inna wersja tej zabawy to dmuchanie przez słomkę.                                                                                  
  4. „Baloniki” – „nadmuchujemy” policzki, nabieramy do buzi dużo powietrza, zgromadzone powietrze w buzi przesuwamy z jednego policzka do drugiego, wypuszczamy powietrze szybko lub powoli wymawiając „pssssss”.                                                                                                                                                                                                                                  
  5. „Wiatr” – naśladujemy szum wiatru „szszsz” – język znajduje się za górnymi zębami, zęby są przybliżone, usta tworzą ,,ryjek”.                                                                                            
  6. „Pszczoła” – naśladujemy bzyczenie „bzzz” (ułożenie artykulatorów j.w.)                                                                                                                                                                                     
  7. „Kotki” kotki piją mleczko języczkiem z talerzyków (język wysuwamy jak najdalej z buzi), oblizują wąsy (język sięga do kącików ust z jednej i z drugiej strony), następnie chodzą wokół miseczek i miauczą „miau”.                                                                                                                                                                                                                                                            
  8. „Pieski” : warczą „wrrr”, szczekają „hau, hau, hau”, jedzą kość – „mniam, mniam”, „wrrrwrrr”, oblizują się (język oblizuje górną i dolną wargę).                                                                      
  9. „Krówki”: muczą „muuu”, żują trawę – buzia jest zamknięta, poruszamy żuchwą w różne strony, dobra trawa – oblizujemy językiem całe usta                                                                       
  10. „Śmieszne minki”– robienie różnych minek z użyciem lustra: wesoła buzia – uśmiechamy się: wargi są płaskie, lekko rozchylone, zębów nie widać lub zęby są przybliżone, wargi rozchylone, rozciągnięte, widać zęby, smutna buzia- robimy podkówkę, obrażona buzia – wargi są nadęte, zła buzia – przybliżamy zęby, rozchylamy usta, „wrr”,
  1. „Czary mary jesteś..”– zamiana dzieci w różne zwierzątka: otwieramy szeroko buzię – krokodyl,     otwieramy szeroko buzię i wykrzykujemy „łaaa”- lew,   wąż – ssss ( język znajduje się za dolnymi zębami, zęby są przybliżone, usta rozciągają się w uśmiechu).   „zajęczy pyszczek”, gdy zajączek je marchewkę, wargi przesuwają się na boki – zajączek, oblizujemy wargi dotykamy czubkiem języka wargi górnej i dolnej – kotek, stukamy koniuszkiem języka w podniebienie za zębami – dzięcioł. Można oddać inicjatywę dziecku aby ono proponowało zwierzęta i pomóc mu wymyślać ich dźwięki.

           Udanej zabawy !

 

opracował wychowawca grupy starszej

z wykształcenia również logopeda

Magdalena Zaczyńska

 

Nasze Przedszkole jest czynne od godz. 7.00 do godz. 17.00. Przedszkole składa się z trzech oddziałów:

Grupa I - JAGÓDKI
Dzieci 3; 4 - letnie

Grupa II - ŻABKI
Dzieci 4;5 - letnie

Grupa III - BIEDRONKI
Dzieci 5; 6 - letnie

Zapraszamy