Drodzy Rodzice!
W razie jakichkolwiek pytań, zachęcamy do kontaktu przez e-mail utworzony na potrzeby naszej grupy:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
TRESCI REALIZOWANE W GRUDNIU
CORAZ ZIMNIEJ
- poznawanie różnych materiałów, z których wykonuje się ubrania; określanie cech materiałów ; rozumienie konieczności ciepłego ubierania się; budzenie zainteresowań w zakresie troski o zdrowie swoje i innych,
- wyróżnianie głoski „y” w nagłosie, śródgłosie, wygłosie; prezentacja obrazu graficznego „Y”, „y”
- poznawanie źródeł ciepła, rozumienie konieczności ogrzewania mieszkań; doskonalenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej wyrazów – tworzenie liczby mnogiej poprzez dodanie głoski y; czytanie globalne wyrazu wagony,
- poznawanie liczby 5; doskonalenie umiejętności mierzenia stopą, dłonią; rozwijanie umiejętności ustalania stałości długości; poznawanie źródeł energii elektrycznej; wprowadzanie do zachowań proekologicznych – zbiórka zużytych baterii,
- poznanie słów i melodii piosenki; doskonalenie słuchu muzycznego poprzez akcentowanie metrum; rozwijanie umiejętności czytania znaczków – symboli do prania, prasowania, suszenia itp.,
- poznawanie różnych technik plastycznych; wyjaśnianie procesu zanieczyszczenia powietrza; podawanie przyczyn i skutków globalnego ocieplenia klimatu
ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA
- poznawanie form komunikacji międzyludzkiej dawniej i dziś; przyzwyczajenie do współdziałania w zespole i grupie; budzenie zaufania do drugiej osoby,
- poznawanie synonimów wyrazu prezenty; doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej; czytanie globalne wyrazu prezenty; rozwijanie sprawności manualnej, w tym małej motoryki, w trakcie składania papieru,
- poznawanie elementów świątecznych dekoracji i sposobów ich wykonania; rozwijanie umiejętności mierzenia z wykorzystaniem różnych miarek; przypomnienie wiedzy o gatunkach drzew iglastych,
- poznawanie tradycji świątecznych poprzez zorganizowanie kącika tematycznego; rozwijanie słuchu muzycznego poprzez śpiewanie kolęd i pastorałek; doskonalenie motoryki małej,
- poznawanie nowych smaków oraz elementów zwyczajów i tradycji świątecznych; doskonalenie umiejętności uważnego słuchania poleceń N; budzenie zainteresowań chemią poprzez obserwowanie reakcji chemicznych
WESOŁYCH ŚWIĄT
- poznawanie utworów o wartościach wychowawczych; rozwijanie umiejętności współpracy w zespole i parach; nabywanie doświadczeń w organizowaniu teatrzyku, przedstawienia,
- rozwijanie umiejętności zachowania powagi w różnych sytuacjach, w tym humorystycznych; doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi; budowanie nastroju do tworzenia samodzielnych tekstów,
- poznawanie i poszerzanie wiedzy z zakresu astronomii; dowiadywanie się o odkryciach i wyprawach badawczych w kosmos; doskonalenie umiejętności mierzenia przedmiotów różnymi miarami; rozwijanie wiary w siebie i we własne możliwości,
- rozpoznawanie głosów instrumentów, dostrzeganie sposobu i możliwości wpływu muzyki na nastrój; rozbudzanie zainteresowań muzycznych dzieci,
- rozwijanie wyobraźni i fantazji przy tworzeniu kukiełek oraz przy tworzeniu samodzielnych opowiadań; nabywanie doświadczenia w posługiwaniu się kukiełkami; podkreślanie roli muzyki w przedstawieniach,
PŁYNIE CZAS
- kształtowanie poczucia szacunku wobec ludzi starszych; poznanie tradycji związanych z mijającym rokiem; kształtowanie umiejętności wykonywania ćwiczeń gimnastycznych zgodnie z instrukcją; rozwijanie pamięci słuchowej;
- utrwalanie nazw pór roku; kształtowanie słuchu fonematycznego, czytanie globalne wyrazów, uwrażliwienie na sztukę w trakcie wykonywania zadań plastycznych;
- rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 7 w sytuacjach życiowych; operowanie pojęciami – nazwami miesięcy; kształtowanie poczucia upływającego czasu; wdrażanie do udziału w zabawach zespołowych,
- rozwijanie sprawności ogólnej; utrwalanie nazw dni tygodnia; uwrażliwienie na zmianę tempa, rytmu, wyrażanie radości ze wspólnych zabaw,
- wyrażanie radości z doświadczania i eksperymentowania; utrwalanie wiadomości i umiejętności dotyczących upływu czasu i sposobu jego pomiaru; wyrażanie radości z wykonywania prac technicznych według instrukcji N.; utrwalanie wiadomości dotyczących następstw lat, pór roku, miesięcy, dni tygodnia, pór dnia
- wyróżnianie głoski „z” w nagłosie, śródgłosie, wygłosie; prezentacja obrazu graficznego „Z”, „z”.