photo2.png
photo1.png
photo3.png

 

przedszkole czernichow jpg

 SZANOWNI RODZICE !

Podajemy nr konta na który można

dokonać przelewu bankowego

za korzystanie z usług przedszkola:

64 859100070060043004620013

 

DANE DO PRZELEWU

NA RADĘ RODZICÓW:

 Ryszka Beata

 Nr konta:

85 8591 0007 0061 0438 8675 0001

 Tytuł: Imię i nazwisko dziecka, grupa

adres e mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Przedszkolne Nowinki

kaciklogo

Koronawirus - Procedury - Informacje

INTERNETOWE PRZEDSZKOLE

Styczeń

Dzisiejszych odsłon12
Ilość wszystkich odsłon403921

Rozwijanie sprawności ruchowej

ĆWICZENIA SPRAWNOŚCI RUCHOWEJ

I.Ćwiczenia ogólnej sprawności ruchowej:

-       chodzenie, bieganie,

-       podskoki i skoki obunóż i na jednaj nodze,

-       zeskoki,

-       czołganie się,

-       ćwiczenia równoważne,

-       ćwiczenia rąk,

-       chwyty i rzuty itp.

II.Wykonywanie czynności samoobsługowych.

 

III.  Ćwiczenia manualne:

  1. Nawlekanie korali.
  2.  Przewlekanie sznurowadła, sznurka.
  3.  Wyginanie z drutu.
  4.  Szycie, wyszywanie.
  5.  Wycinanie nożycami.
  6.  Składanki papierowe, wydzieranki.
  7.  Naklejanie.
  8.  Ulepianie z gliny, masy solnej, plasteliny, ciastoliny, modeliny.
  9.  Ugniatanie kul z papieru.
  10.  Układanki typu konstrukcyjnego.
  11.  Gra na instrumentach muzycznych
  12. IV.Ćwiczenia sprawności grafomotorycznej (usprawniają rękę, przygotowują do nauki pisania, usprawniają grafikę i tempo pisania). Ogólne wskazówki dotyczące prowadzenia ćwiczeń:

-    ćwiczenia powinny rozwijać:, wiarę dziecka we własne siły oraz motywację do pracy,

-    początkowo rysujemy na dużych płaszczyznach powierzchni np. na  

          papierze pakowym, później wykorzystujemy kartki bloku

          rysunkowego a następnie zeszyt rysunkowy,

-    na początku używamy pędzli, kredy, węgla, flamastrów, później 

         kredek świecowych, ołówkowych,

-    ważne jest malowanie dłońmi, palcami,

-    uczymy rysowania linii pionowych później poziomych, skośnych,

     następnie wprowadzamy koło (rysując je w kierunku przeciwnym

     niż ruch wskazówek zegara), falistą linię, półkola i linię łamaną,

-    rysujemy zgodnie z kierunkiem pisania od lewej ku prawej stronie

-    karty,

-    rysujemy linię ciągiem,

-    przechodzimy od wzorów dużych do małych,

-    ćwiczenia powtarzamy wielokrotnie, by wytworzyć trwałe ślady,

-    utrzymujemy: zabawowy charakter ćwiczeń, różnorodność  ćwiczeń,

-    obserwujemy dziecko, notujemy w zeszycie obserwacji co dziecku   

     sprawia trudność, które czynności wykonuje sprawnie.

  1.  Ćwiczenia rozmachowe mięśni rąk.
  2.   Malowanie dłonią, palcami, patykiem, kredą, pędzlem na dużych powierzchniach płaszczyzn.
  1.   Zamalowywanie całych powierzchni.
  2.   Malowanie dużych okrągłych form: balony, piłki... (w powietrzu, na  tablicy, na kartonie).
  1.   Łączenie kreską wyznaczonych uprzednio punktów.
  2.   Pogrubianie konturów rysunku pędzlem, pisakiem, ołówkiem.
  3.  Wypełnianie konturów rysunków.
  1. B.  Ćwiczenia mięśni dłoni i palców wykonywane na małych

     przestrzeniach.

  1. 1.  Wypełnianie pisakami, kredkami konturów rysunków (książeczki do
    kolorowania, stemple, kontury powstałe z obrysowanych szablonów):

-        zamalowywanie,

-        kreskowanie,

-        wypełnianie linią ciągła pionową, poziomą, ukośną, falistą.

  1. 2.        Pogrubianie konturów.
  2. 3.        Kopiowanie rysunków (kalka: maszynowa, techniczna).
  3. 4.        Kolorowane według instrukcji.
  4. 5.        Kolorowanie według wzoru.
  1. C.       Ćwiczenia ruchów pisarskich.
  2. 1.         Obrysowywanie szablonów (wewnętrznych, zewnętrznych).
  3. 2.        Szlaczki:

-        w liniaturze szerokiej, później odpowiadającej liniaturze zeszytu,

-        według wzoru cały czas widzianego,

-        według wzoru eksponowanego krótko,

-        według własnego pomysłu.

  1. 3.        Łączenie punktów wyznaczających rysunki;
  2. 4.        Rysowanie na papierze kratkowanym.