1. Zadaniem Rady Rodziców jest:
a) zapewnienie współpracy rodziców z przedszkolem
b) prezentowanie wobec nauczycieli , organu prowadzącego oraz władz oświatowych opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach placówki
c) współdziałanie z Dyrektorem Przedszkola i Radą Pedagogiczną w sprawach wychowawczo-dydaktycznych
d) pozyskiwanie rodziców do czynnego udziału w realizacji rocznego planu pracy
e) organizowanie prac społecznie użytecznych na rzecz Przedszkola
f) uczestniczenie w planowaniu wydatków placówki oraz podejmowanie prac służących zwiększeniu funduszy placówki
g) udział w działalności Przedszkola na rzecz ochrony zdrowia wychowanków , podnoszenia poziomu higieny , utrzymania ładu i porządku
2. Skład Rady Rodziców :
a) Rada Rodziców składa się z przedstawicieli rodziców z poszczególnych oddziałów przedszkolnych
b) członkowie Rady Rodziców wybierani zostają w każdym roku szkolnym na pierwszym zebraniu rodziców w tajnych wyborach wg szczegółowego trybu przeprowadzenia wyborów do Rady ( załącznik nr 1 Regulaminu Rady Rodziców)
c) działalnością Rady Rodziców kieruje Przewodniczący , wspólnie z sekretarzem i skarbnikiem
d) osoby wyżej wymienione wybierane są do pełnienia poszczególnych funkcji na pierwszym zebraniu Rady Rodziców
e) Rada Rodziców może powoływać komisje do wykonywania zadań doraźnych
f) w ramach powołanych komisji działać mogą wszyscy rodzice
3. Zasady działalności finansowo- gospodarczej Rady Rodziców :
a) fundusze rady Rodziców powstają z dochodów osiąganych z własnej działalności i składek rodziców zdeklarowanych dobrowolnie
b) wysokość minimalnej rocznej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się większością 2/3 głosów na ogólnym zebraniu rodziców
c) indywidualnie rodzice mogą zdeklarować wyższą stawkę od określonej
d) działalność Rady Rodziców prowadzona jest w Księdze Przychodów i Rozchodów
e) wydatki Rady Rodziców powinny być udokumentowane rachunkami, w wyjątkowych sytuacjach dopuszczalna jest również forma paragonu jako dowodu zakupu
4. Postanowienia ogólne :
a) uchwały Rady Rodziców zapadają większością głosów w głosowaniu jawnym , przy obecności, co najmniej połowy uprawnionych
b) jeżeli uchwała Rady Rodziców jest sprzeczna z obowiązującymi przepisami - Dyrektor Przedszkola zawiesza jej wykonanie i przedstawia ją organowi nadzorującemu Przedszkole
c) Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok
5. Ustalony Regulamin działalności Rady Rodziców nie może być sprzeczny ze Statutem Przedszkola.